cliks..cliks

Pages

Followers

Intai - intai sini

Search here too

Thursday, June 21, 2012

apa nak kata...ohhh.. Samsung Galaxy Tab

Ada dua tiga kejadian dan berita sedih sewaktu liburan kami..Salah satu nyaaa....
*
*
*
*
*
*
*
*
*


 B u d a k    b a i  k   i n i  telah menghilangkan Galaxy Tab, i.. huu..huu....
Tanpa rasa bersalah dia mengatakan bukan dia yang menghilangkannya.. Kejadian berlaku di hari akhir kami di Bandung.. Sebagai rasa penyesalan, dia sentiasa mencium saya tak henti - henti.. Saya geram dengan dia. Tapi saya tak boleh nak buat apa. Nak marah pun tak perlu rasanya. Sebabbb.. benda dah hilang.. huuu..huuu.. Bukan rezeki namanyann.. Harus kah saya membelinya lagi???
************************************************
Volume 8, Book 73, Number 1 :

Narrated by Al-Walid bin 'Aizar
I heard Abi Amr 'Ash-Shaibani saying, "The owner of this house." he pointed to 'Abdullah's house, "said, 'I asked the Prophet 'Which deed is loved most by Allah?" He replied, 'To offer prayers at their early (very first) stated times.' " 'Abdullah asked, "What is the next (in goodness)?" The Prophet said, "To be good and dutiful to one's parents," 'Abdullah asked, "What is the next (in goodness)?" The Prophet said, To participate in Jihad for Allah's Cause." 'Abdullah added, "The Prophet narrated to me these three things, and if I had asked more, he would have told me more."

48 comments:

  1. Tengoklah..rupiah ada berapa juta lagik buk...baik dihabiskan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg ada banyak lagi ni lepas dibongkar2 ni..

      Delete
  2. Waduhhh. Sabaar ya buk? Rejki betol bg sesiapa yg jmpa nnti. Waduhhh.

    Sll nye sape2 dh terrrbiase pakai if hlg kne le replace buk. Ngeeee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye lah nak wat cam ne.. Nampak gayanya mmg kena beli lagi..huu..huuu..

      Delete
  3. Mgkn betul bkn dia hilangkan...kdg2 tu kita letak brg kejap je dah disapu org yg asyik memerhati...kesian plk kat bujang kecik tu...ada rezki esok2 beli lah baru... :) jgn geram lama lama ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg dia hilangkan you.. dah selidik punya selidik.. ras2nya kat mall..


      INSYALLAHHH...ada rezeki lain.. Tak nak bagi dia dahhh... hee

      Delete
  4. pandai betul bujang kecik tu pujuk mak dia ye ...
    hikmahnya lepas ni akak boleh beli tab yang laaaagiiii best ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee..aduiii.. tunggu taun depan lahh.. pocket tengah kempis nii..

      Delete
  5. Mungkin ada hikmah tab tu hilang sis.... sedih jugak kan sebab harga pun mahal... tapi eynda rasa antara tab & anak, hhmmm... tab boleh dicari ganti hehe... kesian jugak hero kecik tu mesti dia rasa bersalah sangat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe lah eynda. tapi sayang benda2 yg ada dlm tab tu.. esp. video yg diambik tu..

      Delete
  6. ralat plak kan kalau lose camtu...tp nk wat camne kan kak dh takde rezeki...insyaallah ada yg lain lg nti tu...kesian baby boy akak tu...muka pun kesian je tengok...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cam noo.. mmg itu budak ...wa mayak geram sama dia...

      Delete
  7. alahhh siannye...tp perasaan ralat tu tetap adekan...byk2 bersabo yer...beli bru pon ok gak...byk yg canggih2 lg skrg ni...hihi

    ReplyDelete
  8. kadang2 yan...kita bukan sayangkan benda tu tapi sayang apa yang ada dalamnya..
    pandai dak irfan, macam anak saya jugak. dia takkan kata dia salah, sudah ditakdirkan untuk hilang, katanya.
    apapun yan, sebenarnya Allah nak ganti yang lebih dari itu..

    ReplyDelete
  9. takpe, beli baru yg lebih best lagi. eheheh~

    ReplyDelete
  10. mmg la rasa mcm2 tp takkan nk di marah hero yg pandai pujuk tu... takpelah kak, redha kan je, mana tau nnti ada rezeki terpijak ada org nk bg ke, ada rezeki lbh ke beli yg baru....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kann... mmg now akak selalu cam tu. malas nak marah2. sebab duk fikir bertegang urat dgn dia pun wat pe. benda dah hilang.. cuma sedih je lah..

      Delete
  11. alahai kak, camne boleh hilang tu kak, saya ni teringin sgt nak beli galaxy tab, tapi belum ada rezeki le

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau lah sayang oiii.. kita lupa ingatkan, dia pun lalai lah..

      Delete
  12. ala2 syg nye..x pe kak.bole beli bru ..lydia bru beli apple ari 2..hrge $1199 jek..slm kenal dah follow u kak -_-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. INSYALLAH mudah2an boleh beli lagi. tapi sedih isi dalam tu.

      Delete
  13. huhu...nak wat camne kan kak..memang tak pjng jodoh. kena beli baru la tu nmpknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah.. cepat sangat diceraikan. sedih betul..

      Delete
  14. Replies
    1. sedih kan.. tapi nak wat cam ne. ALLAH kata takat tu je rezekinya..

      Delete
  15. xde rezli.. insyaALlah ada rezki len yang menunggu , bole beli yag baru.. slam kenal n dah follow u 728

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks sudi follow me..

      INSYALLAH.. harap2. tapi maybe next year kot.

      Delete
  16. kak yan tak de rezeki, mungkin rezeki kak yan utk Ipad 3..hehehe

    ReplyDelete
  17. Alahai Kak. Kalau Ella pun mmg geram tapi benda dah hilang ,, nak buat camna. Jom kita pakat beli S3 ramai2 jom.

    ReplyDelete
  18. Alahai sayangnya kak Yan,nak buat camne benda dah hilang,anggap tu bukan rezeki kita....

    ReplyDelete
  19. alaahhh...tu dia buat muka kesian jek tu
    harus mama jadi sejuk kan...

    sian akak..kalau ati mahu menangis seminggu...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee..abis nangis nak wat apa ati..heesabar je lah kan.

      Delete
  20. ada yg lebih baik dari musibah tu insyA.... ada hikmah tu..

    ReplyDelete
  21. Takde rezeki tu kak...
    Saya pun baru aja hilang cincin kawin saya!! huhu

    Casing G-Tab tu sama macam wife saya punya..hehehe
    Beli lah baru..:)

    At least ada gambar G-Tab yg hilang tu kannn :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Daddy Ziyyad.Sodih den. tapi nak wat cam ne.. akak now lebih banyak diam je kalau depa ni wat hal.. sambill cakap sikit2 je.. then depa lebih terasa kalau buat cam tu..

      Delete
  22. ank lelaki sy pun kalau buat salah, selalu dok peluk n cium kita...

    ReplyDelete

cliks..cliks