cliks..cliks

Pages

Followers

Intai - intai sini

Search here too

Friday, December 14, 2012

Bila balik kampung, makan, makan, dan makan.

Last 2 weeks balik kampung..kampung di Ijok..Hubby side..singgah kedai makan my SIL...Suka areanya sebab...
i suka petik ni.. buah cerry kampung.
paling best mesti pekena nasi lemak hasil air tangan my SIL..sukaaa...
terus dipetikkan rambutan..fresh dari pokok..
langsung balik ke rumah another SIL.. ada sessi berbincang untuk majlis minggu depan.. majlis apa ek..tunggu yeee..tiba je rumah depa, derian dijamu...
pulasan..
bila tiba lunch...ini pulak dijamu..ada tempe goreng.. dah nama orang jawa kannn..
ada pucuk ubi celur..
telur asin..
sambil makan bersila di lantai...and superb dish.....Ikan Duri Masak Kencur..sedapppp..bertambah - tambah,..ALHAMDULLILAHH..
**************************
Volume 7, Book 65, Number 298 :
Narrated by Anas
To the best of my knowledge, the Prophet did not take his meals in a big tray at all, nor did he ever eat well-baked thin bread, nor did he ever eat at a dining table.

28 comments:

  1. tertelan air lioq sy kak..huhu.lagi2 tgk yg last tu..laporr

    ReplyDelete
  2. lamanya tak jumpa masak kencur (org melayu kata cekur)..teringat my mom punya Keli Masak Kencur..terliur lihat gambar yan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya allahhhh..kalau.masak.keli tu lg lah bestnyaaaa..suka sangat.

      Delete
  3. Tu baru betul betul kampung! Lauk buah menu semua kampung mari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau balik.kg jawa mmg mcm tu lahh.mkn n mkn..

      Delete
  4. yelah kak
    bila balik kg semua ada ..
    nak2 masakan kampung dan buah2an tempatan ..
    sedapnyeeee
    siap ada pucuk ubi dan tempe grg !
    saya dah lama juga x buat tempe grg tuu .. hurmm buat sambal kak ..
    sedapp nyeee

    deyan .. rambutann .. huhuh x nak dahhh
    nak larid ari sakit tekak nie
    tapi pulasan tuu sedapp nyeee ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempe goreng mkn dgn apa pun mmg sdp...cicah kicap lg sedap.

      Delete
  5. perkh kak.... dr atas dh terliur dh nengok ceri tuh, pastu buah2... tp paling tak tahan ikan duri msk kencur... aduhla ngences dana kak oi... itu lah lauk feveret dana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeeee..ngences yeeee...tak pregnant kan..kalau tak haru akak.

      Delete
  6. Akak lemak kecur sekali pernh rasa memang marbeles. Agaknya kalau nak merasa lagi kena pi tempat yang ramai jawa kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. org jawa je yg tau n sedap msk kencur tu...kalau mkn mmg terangkat.

      Delete
  7. sedfap semuanya kak yan...lebih2 lagi nasi lemak.... remy memang suka mkn nasi lemak.......

    ReplyDelete
  8. ikan duri masak kencur tu camne kak..nampak sedappp

    ReplyDelete
  9. yummy....nie baru namanya blk kampung akk....hehehe...dah lamer xmam pulasan....dulu g umah kawan kat segamat, bru la rietta tgk pokok pulasan...hehehe....

    ReplyDelete
  10. sedapnya, paling tak tahan durian tu lah, bestnya ada kebun sendiri

    ReplyDelete
  11. bestnya ikan masak kencur tu....sukeeeee

    ReplyDelete
  12. kak yan tgk ikan duri masak kencur tu terliur plak...tp mak saya selalu buat masak pencuk...sama jer ek lebay kurang...sbb yg pencuk tu kuah tak byk mcm tu, agak kering sket..

    ReplyDelete
  13. banyaknya buah buahan tempatan! ceri kampung tu manis manis wangi, dah lama saya tak makan.

    ReplyDelete
  14. Orang Jawa, masak kencur
    Tengok saja, sudah terliur!
    Lebih tepat, jadi ngenceslah, Yan!

    ReplyDelete
  15. masak kencur..sedapnya.my feveret!
    kak..buah ceri kampung tu nama ape yer?teringat dulu zaman sekolah rendah..ada kawan saya jual buah tu..buat jeruk.suka sgt beli..

    ReplyDelete

cliks..cliks