cliks..cliks

Pages

Followers

Intai - intai sini

Search here too

Thursday, August 26, 2010

Andai Ku Tahu

Rasa malas sangat nak buat N3.. So, layan youtube. Tetiba teringin lak nak layan layu Ungu ni..Lagipun vocalist nya kan hensem.. Tapi dalam pada main mata tu, sayu lak dengar lirik lagu tu.. Tetiba rasa sedih.INSAF kejap. Kalau lah kita tahu kan kita akan mati, sudah pasti kita bertaubat dengan segera. Mudah - mudah kita semua termasuk dalam golongan orang - orang yang diberi kesempatan oleh ALLAH untuk bertaubat sebelum menutup mata. Mari lah kita renungkan bersama - sama.






Andai ku tahu kapan tiba ajal ku
Ku akan memohon Tuhan tolong panjangkan umur ku

Andai ku tahu kapan tiba masa ku
Ku akan memohon Tuhan jangan kau ambil nyawa ku

Aku takut akan semua dosa - dosa ku
Aku takut dosa yang terus membayangi ku

Andai ku tau
Malaikatmu kan menjemputku

Izinkan aku
Mengucap kata taubat padamu

Aku takut akan semua dosa - dosa ku
Aku takut dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku dari segala - gala dosaku
Ampuni aku menangis ku bertobat padamu

Aku manusia yang takut neraka
Namun aku juga tak pantas disurga

Andaiku tahu kapan tiba ajalku
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu

Aku takut akan semua dosa - dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku dari segala - gala dosaku
Ampuni aku menangisku bertobat padamu

4 comments:

  1. Salam Yan...

    anak bongsu kakcik, kalau lagu2 Indon ni bukan main hafal lagi. Satu lagi, lagu Tobat Maksiat (Wali Band) tu... Kakcik pun suka. :)

    ReplyDelete
  2. Yu.. Kak Azie pun sangat suka lagu ni. Ohh lagu Kumpulan Ungu rupanya. heheh sebelum ni taktau...

    ReplyDelete
  3. Salam Kakcik: sama dengan anak saya yg no 2 dan 3..kalah hafaz quran..he..mak dia suka je.tp tak pandai nyanyi

    ReplyDelete
  4. Kak Azie or Azie (not sure sapa tua. I m 42 now)
    Sambil berhibur, dpt gak pahala kan, insaf diri..

    ReplyDelete

cliks..cliks