cliks..cliks

Pages

Followers

Intai - intai sini

Sunday, September 14, 2014

Meet up at KLIA with new frens..

Story on last Friday, September 12, 2014
KLIA


tengok masjid tu.. dah lama nak datang dekat.. nak tengok masjid ni.. maka tanpa diduga, dapatlah.. tapi hanya dari jauh.. gara - gara nak dating dengan geng Kashmir i.. tu dia.. geng kashmir.. Gara - gara Kashmir lah maka kami berteman... daripada orang asing, akhirnya jadi kawan.. mudah kann kalau nak berteman... cerita sikit pasal Kashmir sikit lah ye...  amat sedih bila mengenangkan Kashmir di saat ini.. Disaster... Kashmir mendapat banjir teruk setelah hampir 5 atau 6 decades... dan Kashmir LUMPUH... now apa yang dapat disampaikan, berdua'a lah kita bagi kesejahteraan Kashmir and our brothers and sisters there...sayu lah pulak hati..

maka dengan itu lah me and few frens try nak raise some fund untuk disampaikan ke masyarakat di sana melalui beberapa teman yang ada di New Delhi.. sumbangan dari segi wang ringgit.. sikit - sikit lah kita kumpul kann.. sikit - skit pun, kalau sorang RM5 or RM10, pun dah banyak.. ye lah.. kalau sesiapa ada yang teringin nak sumbang, please let me know..

anyway berbalik cerita masjid ni tadi.. since our meet up at 12.15pm, dan i tercepat 30 minutes, maka i and Chef CiJu terus ke masjid yang bersebelahan dengan Malaysia Airport Berhad ni.. i needed to pick them up there then baru kitarang akan ke KLIA.. nak makan - makan dan borak - borak di sana.





hanya melihat dari jauh...satu hari nanti..
setelah puas memandang, terus ke gate MAB. picked them up there.. 



kami terus ke KLIA...then terus beli food for lunch..lapo..


ini Chef CiJu punya..


i took this.. Nasi Lemak.. amik koo..

Sebenarnya kami ke KLIA ni memang lah nak jumpa 2 orang teman.. (satu yang baru, Sue, dan satu yang lama, Yanie).. yang baru tu pun gara - gara Kashmir lah.. baru je balik dari sana two weeks before the big flood in Kashmir.. then ada ole - ole orang Kashmir untuk Chef CiJu.. nak dengar cerita dari teman baru i tu.. plus, Chef CiJu mengian membaking.. nak ajak depa makan cake dia.. so set up lah timenya.. 


ini lah cake yang dibuat Chef CiJu... letak macaroon sikit.. dalam tu, Devil's Choc Cake and Red Velvet with ganache n SMBC (sumpah mati, i tak tau apa kenama cake ni..) 
apa - apa pun we all makan dulu dessert lah kann..


ini lah mereka itu. teman - teman i..



kebetulan Cik Sue kita ni baru je lepas sambut birthday.. kira belated birthday lah...




kitarang buruk siku.. amik sikit bawak balik. heee.. so nampak tak ada chocolate and red velvet tu.. 



sebelum balik, kena picca - picca lah.. Yanie ni pegi ke Kashmir right after my group pergi.. Sambut anniversary di sana... disaksikan Manasbal Lake. indahnya kenangan..


Chef CiJu dapat shawl, dapat dried peach ke apricot, and dapat walnut.

seronok dapat jumpa, sembang - sembang pasal Kashmir.. bahagia jelas nampak kat mata Sue.. (ye lah orang baru balik dari  Kashmir..)..INSYALLAH di lain masa kami akan jumpa lagi.. nak sebang lagi sambil makan - makan...


kami tak terus balik.. singgah di SACC.. kenapa? sebab balik rumah, all the kids tak ada.. semua masih di sekolah sampai malam.. so kami buang masa sambil makan cake di SACC.. saje je kann.. 


dan ini gak.. Popia... 

Anyway.. happy to meet them.. terjalin ukhwah dan silaturahim... tak sangka hanya kerana Kashmir dan blog.. maka kami berteman.. yang pending we enjoyed the moment dengan makan - makan dan borak - borak.. inshallah.. we will meet again.. ALHAMDULILAH BARAKALLAH....

16 comments:

  1. waaa the cake, looks so delicious. mintakkkkk D:

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...moga ukhwag yg terjalin terus kekal..

    kek2 chef ciju sume nmpk sedap...yg entry bawah ni pun kemain lg cantik2..geram tgk.

    ReplyDelete
  3. Hai Kak Yan.. Ni asra kawan CiTi. Bestnya tengok kek CiJU. Semua nampak sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI Asra... oo blogger gak ye.. hee.. tak tau kita.. mmg sedap2... and come2 kann..

      Delete
  4. semoga persahabatan berpanjangan..salam ukhuwah juga dari JM :-)

    ReplyDelete
  5. cantik2nye kek..kat entry2 bawah pun cantik2 seme..

    ReplyDelete
  6. sedapnya tgk kek yg Chef CiJu buat......kek nampak cantik dan sangat kemas.

    ReplyDelete
  7. yan, bagitau chef CiJu....nampak kek tu.....hai dok tahan ayaq lioq ni.... :)

    ReplyDelete
  8. Lepas nampak kek ChefCiJu saya dah tak tahu apa butir yang akak tulis dalam entri nih. Terkelip-kelip saya tengok pic cake ni. Sedapnya ....

    Okeylah, baca juga sampai habis sebenarnya. Bestnya jalan-jalan dapat kawan. Mosque kat MAB tu dah lama saya terlihat-lihat dari dalam kereta tapi tak berkesempatan nak singgah. Insya Allah, one fine day ...

    ReplyDelete

cliks..cliks