cliks..cliks

Pages

Followers

Intai - intai sini

Saturday, April 17, 2010

Cerita weekend...............

1200 (Saturday)
Hubby p keje ari ni. Ada meeting petang nanti..So kena settle banyak benda..Boring je..So i mengadap lah pc ni...Ingat malam ni eat out lah..Dah lama tak p...

1930 (Saturday)
Dah nak dekat maghrib, hubby call. Ingat nak ajak makan luar..."i ingat nanti i masaklah" alahhh potong stim lah..

2035 (Saturday)
Kecoh kat dapur..Aku turun, tengok dia sengih2..Tanya ada olive oil lagi tak? Rasa2nya macam dah abis..Since 2005 dia beli olive oil tu..Today, finito...Adalah koret2.."Nak buat apa tu, b?".." Adalah...Sibuk je..." Jawapan standard kalau aku tanya...Bila dia suruh aku amik kan cheese, eemmmm sure pizza...Sibuk lah dia suruh aku betul kan kitchen aid nak uli dough tu...Bila dah siap, apa lagi, CANAIIII...
Bahan - bahan yang diperlukan.
See!!! my hubby punya jari jemari...
Mencanai
Spread kan 'prego' sauce
Spread lah shredded cheese
Sausage
Letakkan vege sikit
Bakar......
Simple je recipe my hubby ni....
1. Tepung uli dgn olive oil, air, dan yeast sikit .. Pakai tangan dulu..Nak kasi sebati, kita pakai penguli, kami guna "KITCHEN AID"...
2. Dah sebati, canai dough..
3. Sebelum tu, potong any sausages..We like to use chicken sausage "Ramli'
4. Letak dlm loyang, Cucuk2kan dgn fork.
5. Bakar kejap..dlm 3 minit..Sebab kami buat thin crust..Macam domino
6. spread kan tomato sause ' PREGO'..yang dah siap ada oregano..
7. Tabur shredded mozzarella cheese. Lagi banyak, lagi best....
8. Then tabur sausage...
9. On top of it, tabur lagi cheese..
10. Kalau nak ada vege, letakkan capsicum dan egg plant..
11. Bake lagi.Tengok lah kalau cheese dia start melting, eemmmm siap lah tu...
12. Time untuk makannnnn!!!!!


2145(Saturday)
Sambil layan AF. Pizza dah masak. Ni lah dinner aku anak beranak malam ni...Wish next week lah makan luar...Tapi hubby memang suka masak berbanding aku..Masak tu takat tanggung jawab je..Tapi dulu2 kira rajin lah..Bila Chef Ciju dah duduk sekali, aku serah tugas....Hee.....

No comments:

Post a Comment

cliks..cliks