cliks..cliks

Pages

Followers

Intai - intai sini

Monday, August 31, 2026

Staycation 2D1N di Legasi Kampung Bharu, Kuala Lumpur.



THROWBACK 

aduhai. 
camne la nak hilangkan penyakit M i ni ek. 
lama sungguh biarkan blog ni bersarang.
kenapa penyakit yg dicarik sendiri ni susah nak hilang.

oklah i merajin sikit hari ni.
ramai yg bercuti ye. 
i ni sebenarnya br je check out dr staycation semlm dgn my siblings.
tak jauh pun. 
belakang rumah ni. 
di area I-city, seksyen 7 ni.
B&B ni suruh check out at 11. 
very earlykan. 
since abg luqman ada keje sikit, dia ajak ngopi kat Coffee Bean I-city.

i yg x tau nak buat apa, terus rasa nak update my blog.
jd kita  menulis la sikit ye.
nak cerita pasal my staycation semalam di KL.

adik2 ajak coti2 mesia di KL.
kami stay di area Kampung Bharu.
cik ti yg belanja stay di B&B ni.
dia pilih LEGASI KAMPUNG BHARU.
mmg area Kg Bharu. 


me and abg luq gerak dr rumah agak lewat. 


dah lama betul tak masuk KL.
hari ni, June 7, 2026, Saturday kami ke KL.


lagi lama la tak rewang2 area kg bharu ni. 
masa arwah ada dulu, dan masih sihat, area ni mmg selalu kami kunjungi. 


kurang lebih kul 7.24pm kami tiba depan ni.
I naik ke rumah dulu then lps maghrib kami pakat keluar dr rumah menuju ke tpt makan. 
memang meriah kawasan ni. 
mmg seronok sgt la. 
jalan sikit terus kami tiba tpt makan. 


kami makan di sini saja. 
kalau nak jalan jauh lagi, mmg lagi banyak. 
malas nak berpenat2, kami stop kat sini dan order food di sini. 


mkn ice cream cam ni buat teringat moment mkn ice cream dalam tempurug kelapa di Hatyai.
cuma banyak kurang stuffs dlm ice cream ni.


my favorite.
ROJAK BUAH.



even waktu mlm, area ni mcm hangat betul.
mmg  cuaca panas affected us.
jd tak keruan dibuatnya.



tapi kanak2 cam ni mana ada istilah panas ke sejuk.
tau nya bergurau je la kan.


tengok la ni. 
memang macam2 perangai sgt la dia ni. 


kegemaran Chef Ciju.
i mmg x heran sbb i bukan penggemar seafood.


makan time. 


i mkn NASI GORENG KAMPUNG.
besar la portion dia.


makanan pun sampai.
kita mkn Thai Food mlm  ni. 



yang makan pedas2, diorderkan ni. 
IKAN KERAPU 3 RASA. 


ni untuk yang tak makan pedas. 
KERAPU/SIAKAP STIM. 


lps makan jalan balik ke rumah. 
lepak2 dulu depan our B&B.
ni la pandangan dari tpt lepak kami. 


mcm2 perangai anak2 buah ni. 


antara sponsor utama. 


pepagi kami mencarik makanan. 
elok sgt warung ni ada di persimpangan jalan. 


singgah di sini.


ingat nak beli food je then naik bilik blh la breakfast. 
eeeee.. seronok makan di sini wak. 



pekena NASI LEMAK BUNGKUS dgn ROTI CANAI. 
mantap. 


i ambik ROTI PISANG. 
dah ehhhh. 


sebahagian lagi masih atas dalam selubung. 


jom kita balik semula. 
let the rest breakfast. 



seronok cuaca pagi ni pun agak nyaman. 


at our B&B pun ada makanan. 
i order ROTI JALA dr kawan. 


utk org rumah kita belikan CEKODOK ni. 


dan NASI LEMAK. 


mcm2 perangai bila bersiap nak check out. 
malas kan. 


alhamdulilah.
pendek je coti2 kami ni.
yg penting kami happy sgt la.


terus plan nak jalan2 carik makan ke Kuantan akhir bulan June 2026.
kita kena throwback je la dulu kan.


berdiri kukuh di sini. 


pandangan waktu pagi dr bilik kami. 
semalam langsung tak berjengah di sini. 
rasa rugi betul. 


INSYALLAH nnt in future blh stay sini lagi. 
harga sangat berpatutan. 
boleh reserve for 2 nights baru berbaloi. 

 

No comments:

Post a Comment

cliks..cliks